Followers

Friday, April 24, 2009

BLOG LIRIK LAGU?????

assalamualaikum..

adakah ini blog lirik lagu???
mungkin juga..sebenarnya penulis sangat dan amat-amat meminati bidang seni especially nasyid..pernah satu ketika bercita-cita untuk menjadi penulis lirik lagu,dan mungkun juga penggubah lagu..InsyaALLAH satu hari nanti..impian bakal menjadi kenyataan..

tapi kenapa nasyid???
hmm...setiap orang memiliki kelebihan dan kekurangan dalam diri masing-masing..penulis juga begitu..satu kelemahan yang dimiliki oleh penulis yang penulis sendiri tidak mengetahui sampai bila kelemahan itu akan berjaya diatasi..mungkin 20 tahun lagi kot..just wait and see..(",)v

Kelemahan penulis adalah tidak pandai dan mungkin tidak suka bercakap di hadapan orang ramai..Namun jauh di sudut hati yang paling dalam,teringin sangat nak petah berkata-kata dengan penuh isi dan keyakinan..TAPI........
masa nya tak tahu bila..

Penulis tertarik dengan kata-kata seorang sahabat iaitu,
"selalunya orang yang pandai menulis,tak pandai bercakap..dan orang yang pandai bercakap,selalunya tak pandai menulis..."

Mungkin ada betulnya kata-kata itu..kerana terkena di batang hidung sendiri..Kalau bab-bab penulisan,buat ayat bunga,buat karangan,memang penulis minat sangat..Tapi bab bercakap kat depan,presentation or public speaking..memang kurang minat..kalau boleh,memang nak melarikan diri..huhu..memang tak patut..

sebenarnya sebagai seorang dai'e perlu ada kemahiran bercakap di khalayak ramai dalam usaha untuk berdakwah..tapi berbeza dengan penulis yang serba serbi kekurangan..

Penulis berpendapat setiap orang mempunyai cara masing-masing..dan metod dakwah sangat luas..bukan sahaja dengan bercakap..tapi dengan penulisan..dan jika dilihat dewasa ini,begitu banyak penulis-penulis yang sangat kreatif dan kritis dalam bidang penulisan..InsyaALLAH satu hari nanti,penulis akan mengikut jejak langkah mereka..AMIIN..

Penulis akan berusaha untuk memperbaiki diri yang lemah dan serba kekurangan ini..doakan penulis ya..

Khas buat tatapan para dai'e di luar sana..kita mempunyai agenda dakwah tersendiri dan matlamat yang cukup besar dan berat untuk dicapai..maka dengan itu,marilah sama-sama kita mempersiapkan diri dengan segala macam ilmu dan kemahiran untuk melaksanakan tugas 'amar ma'ruf dan nahi munkar'..Tugas yang sangat berat..memerlukan usaha dan pengorbanan yang sangat tinggi..jadi,Penulis menyeru diri sendiri dan juga sahabat sahabiah di luar sana...bangkitlah wahai dai'e...

Di sini ada sedikit lirik lagu khas buat semua...(",)v

aiyuhas syabab taujah ilal amam
nujahidu fi sabilir Rahman
nufsidul kafirun fid dunia
li iqamati syi'aril Islam
Liannal ann ummatal Islamiyah
tahta mamlakatil kuffaruz zolimin
iltazimu ya syababal Islam
li diniLLahir rajaar ridha
fastaqimu bi jama'atina
wasta'idu fi sabilil jihad
hayatuna hayatuna 'ibad
dusturuna dusturuna Quran
sabiluna sabiluna jihad
mautuna mautuna syahid
ALLAHU AKBAR!ALLAHU AKBAR!ALLAHU AKBAR!

Persoalan buat semua untuk difikirkan...

KALAU BUKAN KITA SIAPA LAGI???
KALAU BUKAN SEKARANG BILA LAGI???
KALAU BUKAN DI SINI DI MANA LAGI???
Tepuk dada,tanya lah IMAN...
waLLahua'lam...

2 comments:

aqmy said...

salam.. boleh jadi juga org yang pandai menulis xpandai sgt berkata2, dan org yg pandai berkata2 xpandai menulis... tapi, MAJDI kata dy boleh ja dua2..
sekadar perkongsian

insanrindukasihilahi said...

hmm...
memang pun..ana lupe nk tmbh..
memang wujud org yg hebat 2 2...
alhamduliLlah..Allah kurniakan kelebihan 2..
manfaatkanlah sebaiknya...
waLlahualam..