aku tanpa dia

angin...
nyaman...
damai...
tenang...
di mana aku?

sepi...
sendiri...
aku di sini...
dan akan tetap di sini...

biarkan ia pergi...
jauh...
tak kembali lagi...
aku sepi disini...

sepi...
namun tenang...

aku adalah aku...
tenang aku
tanpa dia...
terimalah aku di sini...
kerana aku akan tetap di sini...

menghirup udara nyaman
menongkah badai
melawan arus yang deras

jejakku masih di sini
biar dia tiada di sisi
aku bahagia...
semakin bahagia...
tanpa dia...

kerana.....

aku ingin berjumpa DIA....
tidak pantas aku membawa dia bersama-samaku nanti....
harapanku agar dia pergi jauh saat aku bertemuMu nanti...

"Rabbana zalamna anfusana wa in lam taghfirlana wa tarhamna lanakunanna minal khasirin"

p/s: Siapa dia? @ Apakah dia...?????

dia adalah dosa yang banyak...dosa yang banyak akan dihapuskan andai kita bertaubat..yakinlah dengan rahmat dan kasih sayang Allah yang Maha Pengampun...

andai seseorang itu pernah melakukan dosa, jangan terus menghukum...kerana boleh dia lebih mulia daripada kita seandainya dia bertaubat...

ayuh sahabat!!!

lakukan TRANSFORMASI diri...('anda mampu mengubahnya!')

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yg mengawasi dan menjaganya (dari sesuatu yg bahaya) dengan perintah Allah. 
Sesungguhnya Allah tidak mengubah sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yg ada pada diri mereka sendiri" [Ar Ra'du: 11]

waLlahuA'lam



Comments

Popular posts from this blog

Istikharah Cinta

doa nabi khidir

tarbiyah ruhiyyah