Followers

Saturday, January 19, 2013

WE are what we THINK

bismiLlahirRahmanirRahim...

Allahumma solli wa salim 'ala saiyidina Muhammad
al fatihi lima ughliqo wal khatimi lima sabaqo
nasiril haqqa bilhaq
wal hadi ila siratikal mustaqim
wa 'ala alihi wa sohbihi haqqa qadrihi wa miqdarihil 'Azim....

AlhamduliLlah... Tiadalah rasa syukur itu dipanjatkan melainkan ats rahmat kasih syg dariNya...
Syukur atas segala ni'mat yg diberikan. sungguh tidak terkira banyaknya ni'mat dariNya...

Pada ketika dan saat ini, kita masih mampu untuk bernafas dan menghirup udara yg segar. Adakah hari esok sudah PASTI untuk kita?

Duhai teman dan sahabat,
bangkitlah dari lena yg panjang... Sungguh! Hidup ini hanyalah sementara. MUngkin esok atau lusa, malaikat Izrael datang untuk menjemput kita padaNya. Adakah kita sudah bersedia untuk bertemuNya...

Firman Allah s.w.t yg bermaksud;
"dan bagi tiap-tiap ummat telah ditetapkan tempoh (ajal) baginya. Maka apabila datang masanya, tidak akan terlewat walau sesaat pun, dan tidak juga akan dawalkan" (Surah Al A'raf: 34)

Mari bertanya pada diri...
"ya Allah... Sepanjang aku hidup, apakah amalanku yg diterima olehMu? Apakah sudah cukup untuk aku bertemuMu ya Allah??"

Oleh sebab kita tak tahu bilakah ajal kita akan tiba, maka marilah sahabat kita lakukan sebaiknya apa saja yg telah dipertanggungjawakanke atas kita. dari sekecil-kecil perkara, hinggalah sebesar-besar perkara ya'ni menegakkan daulah islamiyah. Biar siapapun kita, kita punya 1 matlamat yg sama pd akhirnya. Usah dipersiakan qudrat yg Allah telah kurniakan kpd kita. Masing-masing punya kelebihan yg boleh diinfaqkan di atas jalanNya... Yakinlah Allah telah menciptakan kita dengan sebaik-baik kejadian. Usahlah kita lalai lagi wahai teman. Moga pada saat kita dipertemukan denganNya, kita tidak tergolong dalam golongan ini;

"dia berkata; "alangkah baiknya jika dahulu aku sediakan amalan yg baik dalam hidupku"" (al Fajr: 24)

Pada saat itu nanti, tidak guna lagi penyesalan dan air mata. Segalanya bermula di sini dan pada ketika ini. Wahai teman, marilah sama-sama koreksi diri dan tanamkan azam untuk melakukan yg terbaik dalam hidup ini.

"kalau bukan kita, siapa lagi?
kalau bukan di sini, di mana lagu?
kalau bukan sekarang, bila lagi?"

waLlahuA'lam...


No comments: