aku...



angin...
nyaman...
damai...
tenang...
di mana aku?

sepi...
sendiri...
aku di sini...
dan akan tetap di sini...

biarkan ia pergi...
jauh...
tak kembali lagi...
aku sepi disini...

sepi...
namun tenang...

aku adalah aku...
tenang aku
tanpa dia...
terimalah aku di sini...
kerana aku akan tetap di sini...

menghirup udara nyaman
menongkah badai
melawan arus yang deras

jejakku masih di sini
biar dia tiada di sisi
aku bahagia...
semakin bahagia...
tanpa dia...

kerana.....

aku ingin berjumpa DIA....
tidak pantas aku membawa dia bersama....

"Rabbana zalamna anfusana wa in lam taghfirlana wa tarhamna lanakunanna minal khasirin"



p/s: Siapa dia? @ Apakah dia...?????

dia adalah dosa yang banyak...dosa yang banyak akan dihapuskan andai kita bertaubat..yakinlah dengan rahmat dan kasih sayang Allah yang Maha Pengampun...

andai seseorang itu pernah melakukan dosa, jangan terus menghukum...kerana boleh dia lebih mulia daripada kita seandainya dia bertaubat...

ayuh sahabat!!!

lakukan TRANSFORMASI diri...('anda mampu mengubahnya!')

[Ar Ra'du:11]
Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah.
Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri.
Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya.


Comments

Anonymous said…
warkah anti bagus sebagai penaik semangat seseorang untuk bangkit bertaubat.
zunnurain said…
to anonymous: syukran.mdh2an ia bermanfaat.."allahumma ghfirli warhamni wa tub 'alaini"

Popular posts from this blog

Istikharah Cinta

doa nabi khidir

tarbiyah ruhiyyah