Followers

Saturday, February 12, 2011

ENGINEERING vs IRK




petikan kata-kata orang sekeliling....

1)
hamba Allah : awak ni kos apa?
me : engineering..
hamba Allah : ingatkan kos IRK tadi...rupa macam kos IRK je...
me : (smile...)



2)
hamba Allah : awak ni orang Johor ke?
me : tak lah...selangor...
hamba Allah : mesti sekolah agama kan? kat mana?
me : SEK MEN AGAM KL
hamba Allah : o...SMAKL
me : haah...

3)
hamba Allah : awak kos apa?
me : engineering
hamba Allah : awak memang minat?
me : hm... tak jugak...saya tersepit...sebab kena ambil bidang sains...saya tak minat BIOLOGI, jadi saya ambil engineering.
hamba Allah : awak kena ambil bidang yang awak suka, nanti mudah je awak nak belajar...fikirlah elok-elok...
me : insyaAllah...terima kasih atas nasihat

4)
hamba Allah : nak tukar kos ke?
me : tak tahu lagi...
hamba Allah : tak payah la...engineering perlukan orang macam awak...
me : speechless...

5)
hamba Allah : apa-apa pun bidang yang kita belajar kita mesti bijak untuk kaitkannya dengan Islam...segala ilmu yang ada adalah ilmu Allah...tak kiralah bidang apa sekalipun, andai engineering, jadilah engineer yang beriman, di samping tak lupa ilmu-ilmu talaqi dan ilmu ruhiyah...
me : hmm....
6)
lecturer : i want you to be in my class...
me : pardon..
lecturer : which kuliyah are you?
me : engineering
lecturer : oh.. so far... i want to see you in my class...see you...
then he go...
me : blur...


still praying to know my destiny....
ALLAHUAKBAR!!!! help me...show me the right path...
and the best thing 4 deen, me, family, nation, country, and all mankind...
YOU KNOW BUT we DON'T KNOW......

p/s:just want to share...and take a rest while studying...

4 comments:

insani81 said...

sye pon t'kesima kjp tyme tu..
bru ingt nk sapa akk..tp lecturer tu yg sapa akk dlu..sy xpasan dr mne dy dtg..
sye ingtnye dy lect. akk =)

papepon..
smoga trus maju dlm apa jua bidang yg akk dalami;)
ameen~~

zunnurain said...

qilah: hu..tak sangka time tu kmu ade kt c2 gk...terkejut kn..papepun doakan akk ye..tq..=)

haway mutasawwil said...

nk tkr kos ke?

haway mutasawwil said...
This comment has been removed by the author.