Followers

Thursday, January 13, 2011

ENGINEERING vs IRK

petikan kata-kata orang sekeliling....

1)
hamba Allah : awak ni kos apa?
me : engineering..
hamba Allah : ingatkan kos IRK tadi...rupa macam kos IRK je...
me : (smile...)

2)
hamba Allah : awak ni orang Johor ke?
me : tak lah...selangor...
hamba Allah : mesti sekolah agama kan? kat mana?
me : SEK MEN AGAM KL
hamba Allah : o...SMAKL
me : haah...

3)
hamba Allah : awak kos apa?
me : engineering
hamba Allah : awak memang minat?
me : hm... tak jugak...saya tersepit...sebab kena ambil bidang sains...saya tak minat BIOLOGI,jadi ambil engineering.
hamba Allah : awak kena ambil bidang yang awak suka, nanti mudah je awak nak belajar...fikirlah elok-elok...
me : insyaAllah...terima kasih atas nasihat

4)
hamba Allah : nak tukar kos ke?
me : tak tahu lagi...
hamba Allah : tak payah la...engineering perlukan orang macam awak...
me : speechless...

5)
hamba Allah : apa-apa pun bidang yang kita belajar kita mesti bijak untuk kaitkannya dengan Islam...segala ilmu yang ada adalah ilmu Allah...tak kiralah bidang apa sekalipun, andai engineering, jadilah engineer yang beriman, di samping tak lupa ilmu-ilmu talaqi dan ilmu ruhiyah...
me : hmm....


still praying to know my destiny....
ALLAHUAKBAR!!!! help me...show me the right path...
and the best thing 4 deen, me, family, nation, country, and all mankind...
YOU KNOW BUT WE DON'T KNOW......

p/s:just want to share...and take a rest while studying...

8 comments:

nurulhusna said...

takpe2. istikharah ye kak. semoga dapat yg terbaek~ engineering ke IRK ke matlamat kita tetap satu. +___+

ex-A317 said...

dilema yg x sudah2... pasang dan surut... bila la nk maintain..huhu..doakan kte gk ye =)

zunnurain said...

nmpknye 2 2 husna yg komen...husna, doakan akk ea..un...jom la tuka..he..=)

Kembara Sufi said...

istikharahlah, fahami apa diri sendiri nak. degree biar jadi darah daging. biar masa kita genggam ijazah, kita puas hati sendiri, bukan puas kan hati org lain. Kita lebih tahu siapa diri kita. selamat istikharah, dik :)

zunnurain said...

thnx k.sufi syg...ingt nt nk jumpe akk la..nk minta nchat dr org yg pakar..=)
"fas alu ahlaz zikri in kuntum la ta'lamun.."

Juma said...

engineering pun ilmu Allah jugak=).
Islam kan kaya dgn ilmu.
sy suka no 4 dan no 5.

Anonymous said...

ap yg no 4 n 5 juma?

Juma said...

petikan kata-kata orang sekeliling yg no 4 dan no 5.