Followers

Sunday, February 27, 2011

family first...


رب اغفرلي ولولدي وارحمهما كما ربياني صغيرا
rumah kampung di Perak
jauh perjalanan(jalan ke rumah)


abang dan hafiz(anak pak cik)
bismiLlahirRahmanirRahim....
alhamduliLlahi Rabbil 'Alamin, was solatu was salamu 'ala rasuliLlah wa 'ala alihi wa sohbihi ajma'in...
beloved mak dan abah
konvo kakak UPM

jalan ke kampung di Bagan Serai

adik(background bendang)


adik(background parit)

mode: tengah buat kerja, dengan tidak semena-mena rindu kat rumah, mak, abah, adik, bilik,abang dan kakak... agak lama juga tak balik, 3 minggu... (3 minggu bagi orang lain sekejap, tapi bagi diriku ini yang sering balik rumah rasa lama je...)
adik dan abang
kakak, mak, mak mertua kak, abang ipar
post kali ni sebagai pengubat rindu di dada...

terasa tersisih sendiri di pinggir sana...
kau tiada lagi di sampingku berbicara menyalakan api...
tika kau di sampingku..
tuturmu ku anggap bisu...
tingkahmu untukku sumbang bagi diriku...
harapan dan pengorbananmu tidak ku endahkan...
nasihatmu madu penyembuh luka
pabila bersamamu hilang dukaku...
lewat ku sedari nilai cintamu
pabila kau tiada lagi di sisiku...
belaianmu kini masih terasa
restu darimu membawa ku ke syurga...
andai dpt ku kembali merubah yg terjadi
pasti takkan ku ulangi walau hanya sekalli...
namun hanya doa yang bisa ku iringkan..
.

jangan sia-siakan ibu bapa anda....berbaktilah kepada mereka selagi hayat masih dikandung badan, juga selagi Allah mengizinkan mereka untuk hidup di dunia, jika engkau gagal, PASTI kau akan menyesal seumur hidupmu....mudah-mudahan kita menjadi anak yang soleh dan solehah..=)

sayang mak abah...

Tuesday, February 15, 2011

أللهم صل على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم



Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
Kan pasti mengalir air mataku
Karena pancaran ketenanganmu

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kukucup tanganmu
Moga mengalir keberkatan dalam diriku
Untuk mengikut jejak langkahmu

Ya RasulaLlah, Ya HabibaLlah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya RasulaLlah, Ya HabibaLlah
Kami rindu padamu

Allahumma solli 'alaa Muhammad
Ya Robbi solli 'alaihi wasallim

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kudakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku ucapkan
Hanya Tuhan saja yang tahu

Kutahu cintamu kepada ummat
Ummati ummati
Kutahu bimbangnya kau tentang kami
Syafa'atkan kami

Ya RasulaLlah, Ya HabibaLlah
Terimalah kami sebagai umatmu
Ya RasulaLlah, Ya HabibaLlah
Kurniakanlah syafa'atmu

Saturday, February 12, 2011

memory @ SMAKL


post kali ni khas buat semua guru-guru yang pernah mendidik diri ni sejak kecil sehingga besar, dikhususkan kepada guru-guru di SMAKL...jasa kalian mendidik kami hanya Allah yang mampu membalasnya...TERIMA KASIH GURU...=)

Pernah langkah ku payah
Menuju ke destinasi
Kerana malam gelap
Dan bintang hilang kerdipnya
Menjadikan arah ku keliru
Ke timur atau ke barat

Bagai lilin membakar diri
Menerangi kegelapan hati
Kau curahkan bakti dan budi
Jasamu tiada berganti

Namun tanpa rasa payah
Dia memimpin tanganku
Melangkah satu persatu
Dan mencipta jejak impian
Menjadikan arahku jelas
Aku harus ke hadapan

Oh....aku kini rindu
Pada satu nama yang berjasa
Tuhan, beri kekuatan
Untuk mendidikku selamanya
Ku pohon restu kasih-Mu
Ampunkanlah guru-guruku

Semalam ku lihat dia
Di bibirnya ada kalimah
Yang bergetar saban waktu
Sambil tangan menggenggam lilin
Lilin yang tiada terpadam
Menerangi hidupku kini


ustazah kasmawati, puan fazilawati n x dpt dikenal pasti


org kuat SMAKL: ust kamarul, pn azizah, pn rosnah
cikgu hishamuddin : ajar sejarah F3
pn fazilawati : add math f4
pn azean : bm f5
pn siti rakiah : geografi f3 n bm f4


us abdoh

pn rosnah


us hafizi : us psi f4 plg best..




us kamarul : psi f5

pn najihah : cikgu math n guru kelas f4
us nik azizan : guru KKQ
the most favourite: ust azahari now see heart ajar BAK f3

ENGINEERING vs IRK




petikan kata-kata orang sekeliling....

1)
hamba Allah : awak ni kos apa?
me : engineering..
hamba Allah : ingatkan kos IRK tadi...rupa macam kos IRK je...
me : (smile...)



2)
hamba Allah : awak ni orang Johor ke?
me : tak lah...selangor...
hamba Allah : mesti sekolah agama kan? kat mana?
me : SEK MEN AGAM KL
hamba Allah : o...SMAKL
me : haah...

3)
hamba Allah : awak kos apa?
me : engineering
hamba Allah : awak memang minat?
me : hm... tak jugak...saya tersepit...sebab kena ambil bidang sains...saya tak minat BIOLOGI, jadi saya ambil engineering.
hamba Allah : awak kena ambil bidang yang awak suka, nanti mudah je awak nak belajar...fikirlah elok-elok...
me : insyaAllah...terima kasih atas nasihat

4)
hamba Allah : nak tukar kos ke?
me : tak tahu lagi...
hamba Allah : tak payah la...engineering perlukan orang macam awak...
me : speechless...

5)
hamba Allah : apa-apa pun bidang yang kita belajar kita mesti bijak untuk kaitkannya dengan Islam...segala ilmu yang ada adalah ilmu Allah...tak kiralah bidang apa sekalipun, andai engineering, jadilah engineer yang beriman, di samping tak lupa ilmu-ilmu talaqi dan ilmu ruhiyah...
me : hmm....
6)
lecturer : i want you to be in my class...
me : pardon..
lecturer : which kuliyah are you?
me : engineering
lecturer : oh.. so far... i want to see you in my class...see you...
then he go...
me : blur...


still praying to know my destiny....
ALLAHUAKBAR!!!! help me...show me the right path...
and the best thing 4 deen, me, family, nation, country, and all mankind...
YOU KNOW BUT we DON'T KNOW......

p/s:just want to share...and take a rest while studying...